Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Aukcja holenderska

  /  Aukcja holenderska (Strona 2)

Aukcja holenderska

You are here:
< Back

Rodzaj aukcji (zwana również mechaniczną lub zegarową), gdzie licytacja rozpoczyna się od ceny bardzo wysokiej, która następnie jest stopniowo obniżana o daną stawkę. Zakończenie aukcji ma miejsce, gdy ktoś zdecyduje się na zakup i zapłaci cenę, przy której aukcja została przerwana.

Przed rozpoczęciem aukcji sprzedający podaje dwie ceny: minimalną i wywoławczą. Tą drugą uczestnicy znają od początku i od tej ceny zaczyna się licytacja. Cena stopniowo jest obniżana w miarę odliczania zegara. Wygrywa ten, kto jako pierwszy zdecyduję się na zakup. Im bliżej jest końca licytacji i cena spada tym więcej się pojawia licytujących. Dlatego też osoby biorące udział w licytacji muszą być czuje i szybko podejmować decyzję. Aukcja ta jest odwrotna do aukcji klasycznej (angielskiej), gdzie wygrywa ten, kto wylicytuję cenę najwyższą.

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło