Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

ANALIZA ABC

  /  ANALIZA ABC

ANALIZA ABC

You are here:
< Back

Specyficzna klasyfikacja pozycji magazynowych. Ze względu na swój uniwersalny charakter znajduje ona zastosowanie w klasyfikacji artykułów, przy ocenie klientów i dostawców oraz ustalaniu priorytetów działań. Klasyfikacja zależy od zakresu gospodarki materiałowej:

  • A ważny / wysokowartościowy / przynoszący wysoki obrót
  • B średnio ważny / średniowartościowy / przynoszący średnie obroty
  • C mniej ważny / o niskiej wartości / przynoszący słabe obroty

Główny cel analizy ABC: przedstawienie zależności pomiędzy nakładami a zyskiem, aby wykazać na który dział w przedsiębiorstwie powinna zostać zwrócona szczególna uwaga lub który dział należałoby zoptymalizować.

Pozostałe cele:

  • rozróżnienie rzeczy ważnych od nieważnych
  • zwrócenie uwagi na działy o wysokiej ważności gospodarczej
  • zwiększenie efektywności przedsiębiorstwa

Zastosowanie:
W gospodarce materiałowej analiza ABC może być użyta np. do podziału zakupów, dostawców, zdolności produkcyjnych pracowników, standardów jakościowych, jak również cen oraz warunków zakupu. Przy zastosowaniu kombinacji analizy ABC z analizą XYZ (również z analizą RSU), efektywność obu metod może zostać dodatkowo zwiększona (= analiza ABC/XYZ ).

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło