Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

ANALIZA ABC

  /  ANALIZA ABC (Strona 2)

ANALIZA ABC

You are here:
< Back

Specyficzna klasyfikacja pozycji magazynowych. Ze względu na swój uniwersalny charakter znajduje ona zastosowanie w klasyfikacji artykułów, przy ocenie klientów i dostawców oraz ustalaniu priorytetów działań. Klasyfikacja zależy od zakresu gospodarki materiałowej:

  • A ważny / wysokowartościowy / przynoszący wysoki obrót
  • B średnio ważny / średniowartościowy / przynoszący średnie obroty
  • C mniej ważny / o niskiej wartości / przynoszący słabe obroty

Główny cel analizy ABC: przedstawienie zależności pomiędzy nakładami a zyskiem, aby wykazać na który dział w przedsiębiorstwie powinna zostać zwrócona szczególna uwaga lub który dział należałoby zoptymalizować.

Pozostałe cele:

  • rozróżnienie rzeczy ważnych od nieważnych
  • zwrócenie uwagi na działy o wysokiej ważności gospodarczej
  • zwiększenie efektywności przedsiębiorstwa

Zastosowanie:
W gospodarce materiałowej analiza ABC może być użyta np. do podziału zakupów, dostawców, zdolności produkcyjnych pracowników, standardów jakościowych, jak również cen oraz warunków zakupu. Przy zastosowaniu kombinacji analizy ABC z analizą XYZ (również z analizą RSU), efektywność obu metod może zostać dodatkowo zwiększona (= analiza ABC/XYZ ).

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło