- To event minęło.
ONLINE: Skuteczne negocjacje zakupowe – Część I
Trener: Jacek Jarmuszczak, Ekspert zakupowy i Negocjator, CategoryManager
Wiceprezes NextBuy, ekspert w dziedzinie „szczupłych” systemów logistycznych, e-systemów zarządzania logistyką, w tym przetargów elektronicznych i e-Aukcji. Posiada doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania „szczupłych” modeli zarządzania kosztami (VMI, CS, KANBAN, TCO) oraz narzędzi elektronicznych wspierających logistykę̨ (ERP, EDI, Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych).
Trener: dr hab., prof. UAM Maciej Błaszak, neurokognitywista, wykładowca i trener biznesowy
Jeden z najlepiej ocenianych prelegentów największej konferencji zakupowej w Polsce – PROCON/POLZAK – na przestrzeni lat. Zajmuje się psychologią uniwersalnego projektowania (universal design), narzędziami umysłu (braintools). Wykorzystuje wyniki badań nad mózgiem do ulepszania procesu transferu wiedzy, budowania ścieżki rozwoju osobistego i zawodowego.
Metody szkoleniowe
Szkolenie będzie miały charakter praktycznego warsztatu angażującego wszystkich uczestników. Kluczowa będzie analiza zachowania dostawców lub klientów, wyciąganie wniosków, zespołowe poszukiwania dobrych rozwiązań, zdobywanie praktycznej wiedzy i ćwiczenie umiejętności negocjacyjnych. Podczas gier szkoleniowych, zgodnie z przygotowanymi scenariuszami na bazie autentycznych sytuacji z „życia wziętych”, uczestnicy będą na zmianę wcielać się w rolę kupującego i sprzedającego. Po każdej z sesji gier trener udzieli uczestnikom informacji zwrotnej i wskazówek dalszego postępowania.
Profil uczestnika
Kierownicy Kategorii, Kupcy, Kierownicy Działów, Dyrektorzy
Materiały i ćwiczenia
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci plików PDF na które składają się slajdy zawierające zagadnienia teoretyczne, case studies i manual z opisem wykonywanych ćwiczeń.
Certyfikaty
Uczestnicy otrzymają CERTYFIKATY potwierdzające udział w warsztatach
Czas trwania
7 godzin (bloki po 45 minut + 15 minut przerwy)
Liczba uczestników
12
Narzędzie online
oprogramowanie Zoom
Start: 9:00, zakończenie 16:00 (w tym przerwy)
Podczas szkolenia omówimy, zobrazujemy na przykładach i przećwiczymy:
- Powody dla których nigdy nie powinniśmy rozwiązywać konfliktu kosztem partnera (win-lose)
- Jak działa strategia negocjacyjna, i dlaczego nie zawsze działa taktyka negocjacyjna
- Czym się różni perswazja od negocjacji
- Jak dotrzeć do punktu widzenia partnera rozmów i poznać jego potrzeby
- Jak zbudować zespół negocjacyjny, nawet jednoosobowy
- Czym jest siła przetargowa i jakie formy może przybrać
- Dlaczego każdy w negocjacjach ma termin końcowy, choć robi wrażenie, że nigdzie mu się nie spieszy
- Dlaczego negocjacje są procesem a nie zdarzeniem
- Po jakich cechach można rozpoznać przeciwnika nastawionego wyłącznie rywalizacyjnie
- Jakie są etapy budowania długofalowej współpracy
- Jak zdefiniować własny styl negocjacyjny
- Czym się różnią cele negocjacyjne od oczekiwań
- Dlaczego kluczowe są standardy i normy partnera negocjacji
- Jak budować relacje z partnerem i respektować jego korzyści
- Jak skutecznie przejść przez wszystkie etapy negocjacji
Nie zabraknie podejścia zakupowego, podczas omawiania/ćwiczenia m.in.:
- Narzędzi, które kupcy korporacyjni wykorzystują do przygotowywania się do negocjacji (Matryca Kraljic, Model Wiatraka, struktura kosztowa CBD i TCO)
- Taktyk kupieckich stosowanych na każdym etapie współpracy
- Szczegółową analizy BATNA, z wykorzystaniem profesjonalnych narzędzi kupieckich
- Jak bronić cenę gdy dostawca chcę ją podnieść – techniki obrony ceny przez kupców
- Konfliktu – naturalnego zjawiska w biznesie – jak rozpoznać rodzaje konfliktu, jak radzić sobie z własną samooceną
- Technik wywierania wpływu i perswazji w negocjacjach biznesowych