Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

OPEX (ang. operating expenditures)

  /  OPEX (ang. operating expenditures) (Strona 2)

OPEX (ang. operating expenditures)

You are here:
  • KB Home
  • O
  • OPEX (ang. operating expenditures)
< Back

Wydatki operacyjne: typ wydatków, traktowanych jako Koszty utrzymania produktu, biznesu czy systemu. Wydatki typu OPEX określane są również jako wydatki ponoszone w związku z procesami użytkowania aktywów, a nie samymi aktywami. Czyli będą nimi wydatki związane z procesem produkcyjnym, ale wydatki na zakup maszyn lub ich przystosowanie do produkcji będą określone jako CAPEX (patrz.wyżej)

Wydatki zaliczane do wydatków typu OPEX obejmują m.in.:

  • wydatki na Rachunkowość,
  • opłaty licencyjne,
  • utrzymanie i naprawy – takie jak np. usuwanie śniegu, pozbywanie się śmieci, pestycydy, koszenie trawników,
  • wydatki na reklamę,
  • wydatki biurowe,
  • wydatki na obsługę prawną,
  • wydatki na media,
  • wydatki związane z zarządzaniem nieruchomościami,
  • wydatki na podróże służbowe.
  • opłaty leasingowe,
  • wynagrodzenia.

Pod względem podatkowym: Jest traktowany jako koszt prowadzenia działalności i może zostać w pełni odliczony od podatku.

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło