Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

BATNA (ang. Best Alternative To Negotiated Agreement / No Agreement )

  /  BATNA (ang. Best Alternative To Negotiated Agreement / No Agreement ) (Strona 2)

BATNA (ang. Best Alternative To Negotiated Agreement / No Agreement )

You are here:
  • KB Home
  • B
  • BATNA (ang. Best Alternative To Negotiated Agreement / No Agreement )
< Back

Najlepsza alternatywa do wynegocjowanego porozumienia. Jest to swego rodzaju PLAN ”B”, czyli rozwiązanie alternatywne, które negocjujący podejmie, gdy w wyniku przebiegu negocjacji nie dojdzie do żadnego porozumienia, lub jedyne porozumienie możliwe do osiągnięcia będzie nieakceptowalne przez tego negocjatora. BATNA można, a nawet powinno się przygotowywać do każdego rodzaju negocjacji i każdej sytuacji, od prostych negocjacji cenowych do rozwiązywania skomplikowanych konfliktów. Jej posiadanie oraz to jak mocna jest to alternatywa wpływają bezpośrednio na siłę Twojej pozycji jako negocjatora.
Określenie swojej BATNA nie zawsze jest proste, niekiedy wymaga wysiłku i poświęcenia czasu, ale warto to zrobić, gdyż jest to jeden z najważniejszych elementów negocjacji zwiększających szansę na odniesienie sukcesu.

Przygotowanie BATNA w trzech prostych krokach:
1. Określ listę działań, które mógłbyś podjąć jeśli Twoje negocjacje nie będą szły w zamierzonym kierunku: wynotuj wszelkie możliwości, jakie przychodzą Ci do głowy. Nie oceniaj tych pomysłów ani nie weryfikuj – zrobisz to w kolejnym kroku.
2. Wybierz te najlepsze dla Ciebie oraz najbardziej prawdopodobne i łatwe do zrealizowania rozwiązania.
3. Jeśli w punkcie 2 masz więcej opcji niż jedna, teraz wybierz tą zdecydowanie najlepszą, czyli najbardziej spełniającą Twoje oczekiwania i jednocześnie najłatwiejszą w realizacji.
BATNA w praktyce- Jeśli kupujesz telewizor, którego cenę chcesz negocjować, Twoją alternatywą może być zakup:
– innego modelu
– zakup w innym miejscu (sklep w innym mieście, w innej sieci handlowej, w internecie)

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło