Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Zarządzanie karierą w 7 krokach: sukces w zakupach (i nie tylko)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska, www.karierawzakupach.pl

Bieżąca analiza oraz planowanie własnej kariery zawodowej może przynieść wymierne efekty w dłuższym, ale i krótszym okresie czasu. Pozwoli Ci pracować efektywnie, rozwijać się, a przede wszystkim da satysfakcję z wykonywanej pracy. Agnieszka Piątkowska – rozpoznawalna w zakupowych kręgach łowczyni talentów – prezentuje jak to robić efektywnie w 7 krokach. Metoda ta sprawdzi się również w zdecydowanej większości innych profesji, opierając oczywiście o inne kompetencje.

1

Krok I – Analiza otoczenia – organizacja, środowisko, rola

Przeanalizuj w jakim środowisku zakupowym pracujesz/pracowałeś (warto przeanalizować w ten sposób wszystkie stanowiska, które piastowaliśmy). Określ na jakim poziomie rozwoju znajduje się funkcja zakupowa oraz jaka jest jej nadrzędna rola (operacyjna, taktyczna, strategiczna)  w organizacji, w której pracujesz. Określ również jakimi kategoriami zakupowymi zarządzałeś: standardowe, dźwignie, wąskie gardła czy wydatki strategiczne.

2

Krok II – Analiza efektywności

Przeanalizuj swoje KPI’s (kejpijaje, kejpiajs – kluczowe wskaźniki efektywności), sposoby ich osiągnięcia i przyjrzyj się wszystkim swoim – nawet najmniejszym – dokonaniom z ostatnich lat.

3

Krok III – Analiza kompetencji (DO POBRANIA: Lista kompetencji)

Spis kompetencji możesz pobrać ze strony: https://karierawzakupach.pl/

Przeanalizuj jakie kompetencje nabyłeś do tej pory w trakcie swoje kariery zawodowej. Podziel je na:

kompetencje zawodowe

np. zarządzanie kategorią, modele kosztowe, TCO, negocjacje, SRM, zarządzanie ryzykiem, zarządzanie projektem

kompetencje społeczne

np.: budowanie relacji, komunikacja, inteligencja emocjonalna, autoprezentacja

4

Krok IV – Porównanie kompetencji

Benchmark – porównaj swoje obecne kompetencje do innych osób zajmujących podobne stanowiska w innych organizacjach. Warto wykorzystać LinkedIn. Ważne, żeby analiza obejmowała większą liczbę profili (min. 30), żeby móc wyciągnąć adekwatne wnioski i zidentyfikować realną tendencję. Sprawdź również czy posiadasz kompetencje wymagane na podobnych stanowiskach w innych organizacjach. Pamiętaj jednak, że często nazwy stanowisk nie zawsze odpowiadają treści pracy np. może okazać się, że pomimo, że ktoś oficjalnie zajmuje stanowisko kupca to wykonuje zadania lidera kategorii.

5

Krok V – Cel (gdzie chcesz być)

Zaplanuj gdzie chcesz być w określonych przedziałach czasu – jakie stanowisko chcesz objąć w przyszłości? Czego chcesz się nauczyć? Co chcesz robić? Jaką odpowiedzialności jesteś w stanie wziąć na swoje barki?

6

Krok VI – Luki kompetencyjne (czemu Cię tam nie ma)

Sprawdź kompetencje osób piastujących interesujące Cię, wymarzone stanowiska oraz kompetencje, które pojawiają się w opisach tych stanowisk w ogłoszeniach i portalach tematycznych. Zrób analizę i zestawienie luk kompetencyjnych. Tutaj również ważne jest poszukiwanie pewnych powtarzających się faktów, tendencji – musimy więc przeanalizować większą liczbę opisów stanowisk i profili (30+).

Więcej informacji i źródeł znajdziesz m.in. w książce Agnieszki Piątkowskiej „Zarządzanie karierą w zakupach” www.karierawzakupach.pl

7

Krok VII – Cel uświęca środki – realny plan

Zaplanuj jak zamierzasz zapełnić zidentyfikowane luki kompetencyjne. Na kartce, w Wordzie – napisz swój cel, a pod spodem stwórz plan działania. Najlepiej opierając się o metodologię SMARTER –  konkretny, mierzalny, osiągalny, istotny, osadzony w czasie, ekologiczny czyli spójny z innymi celami, zapisany. Luki kompetencyjne można zapełnić na różne sposoby np.: szkolenia, studia podyplomowe, dodatkowe projekty, udział w konferencjach, webinarach, „self study”, udział  w grupach tematycznych.

Już wkrótce kolejny materiał w cyklu Kariera w zakupach (przygotowany z Big Fish Polska).

Tymczasem, zapraszamy na drugie wirtualne spotkanie z zakupową headhunterką! ZARZĄDZANIE KARIERĄ W ZAKUPACH (i nie tylko)

WEBINAR

 

16 czerwca – 15:00

prowadzenie: Jacek Jarmuszczak, NextBuy

Gość Specjalny: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska

Zarejestruj się

Resetuj hasło