- To event minęło.
ONLINE: Skuteczne negocjacje zakupowe- Część I
Jacek Jarmuszczak, Ekspert zakupowy i Negocjator, Category Manager
dr hab., prof UAM Maciej Błaszak, Neurokognitywista, Wykładowca i Trener biznesowy
Jeden z najlepiej ocenianych prelegentów największej konferencji zakupowej w Polsce – PROCON/POLZAK – na przestrzeni lat. Zajmuje się psychologią uniwersalnego projektowania (universal design), narzędziami umysłu (braintools). Wykorzystuje wyniki badań nad mózgiem do ulepszania procesu transferu wiedzy, budowania ścieżki rozwoju osobistego i zawodowego.
Kilka opinii od Uczestników szkolenia (lis-gru/2020):
Narzędzie online
oprogramowanie Zoom
Profil uczestnika
Kierownicy Kategorii, Kupcy, Kierownicy Działów, Dyrektorzy
Metody warsztatowe
Szkolenie będzie miały charakter praktycznego warsztatu angażującego wszystkich uczestników. Kluczowa będzie analiza zachowania dostawców lub klientów, wyciąganie wniosków, zespołowe poszukiwania dobrych rozwiązań, zdobywanie praktycznej wiedzy i ćwiczenie umiejętności negocjacyjnych. Podczas gier szkoleniowych, zgodnie z przygotowanymi scenariuszami na bazie autentycznych sytuacji z „życia wziętych”, uczestnicy będą na zmianę wcielać się w rolę kupującego i sprzedającego. Po każdej z sesji gier trener udzieli uczestnikom informacji zwrotnej i wskazówek dalszego postępowania.
Materiały i ćwiczenia
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci plików PDF na które składają się slajdy zawierające zagadnienia teoretyczne, casestudies i manual z opisem wykonywanych ćwiczeń.
Czas trwania
7 godzin (bloki po 45 minut + 15 minut przerwy)
Certyfikaty
Uczestnicy otrzymają CERTYFIKATY potwierdzające udział w warsztatach
Liczba uczestników
12
Podczas szkolenia omówimy, zobrazujemy na przykładach i przećwiczymy:
- Powody dla których nigdy nie powinniśmy rozwiązywać konfliktu kosztem partnera (win-lose)
- Jak działa strategia negocjacyjna, i dlaczego nie zawsze działa taktyka negocjacyjna
- Czym się różni perswazja od negocjacji
- Jak dotrzeć do punktu widzenia partnera rozmów i poznać jego potrzeby
- Jak zbudować zespół negocjacyjny, nawet jednoosobowy
- Czym jest siła przetargowa i jakie formy może przybrać
- Dlaczego każdy w negocjacjach ma termin końcowy, choć robi wrażenie, że nigdzie mu się nie spieszy
- Dlaczego negocjacje są procesem a nie zdarzeniem
- Po jakich cechach można rozpoznać przeciwnika nastawionego wyłącznie rywalizacyjnie
- Jakie są etapy budowania długofalowej współpracy
- Jak zdefiniować własny styl negocjacyjny
- Czym się różnią cele negocjacyjne od oczekiwań
- Dlaczego kluczowe są standardy i normy partnera negocjacji
- Jak budować relacje z partnerem i respektować jego korzyści
- Jak skutecznie przejść przez wszystkie etapy negocjacji
Nie zabraknie podejścia zakupowego, podczas omawiania/ćwiczenia m.in.:
- Narzędzi, które kupcy korporacyjni wykorzystują do przygotowywania się do negocjacji (Matryca Kraljic, Model Wiatraka, struktura kosztowa CBD i TCO)
- Taktyk kupieckich stosowanych na każdym etapie współpracy
- Szczegółową analizy BATNA, z wykorzystaniem profesjonalnych narzędzi kupieckich
- Jak bronić cenę gdy dostawca chcę ją podnieść – techniki obrony ceny przez kupców
- Konfliktu – naturalnego zjawiska w biznesie – jak rozpoznać rodzaje konfliktu, jak radzić sobie z własną samooceną
- Technik wywierania wpływu i perswazji w negocjacjach biznesowych