Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

ONLINE: Skuteczne negocjacje kupieckie

  /  
Ładowanie Wydarzenia
24 Lis

ONLINE: Skuteczne negocjacje kupieckie

Listopad 24 @ 09:00 - 15:00

Trener: 

Jacek Jarmuszczak, praktyk zakupowy i negocjator, category manager

 

Program warsztatów:

Celem projektu jest dostarczyć konkretnych przykładów z życia biznesowego, propozycji rozwiązań, oraz analizy psychologicznej i wyjaśnienia mechaniki działania ludzkiego umysłu.

 

Moduł I

 

  1. Negocjacje krok po kroku, czyli dokładna analiza procesu.
  2. Pozycjonowanie na osi siła słabość, profesjonalne narzędzia kupieckie – „Matryca Kraljic” oraz i model „11Cs”.
  3. Najważniejsze pytanie negocjacji kupieckich – Jaka jest Twoja BATNA? Rozebranie BATNA na czynniki pierwsze.
  4. Atrakcyjność oczami klienta i atrakcyjność oczami dostawcy – „Model Wiatraka”.
  5. Taktyki kupieckie stosowane na etapie rozpoznania rynku – czyli negocjacje rozpoczynają się od pierwszego kontaktu z dostawcą.
  6. Przygotowanie negocjacji TCO (całkowity koszt posiadania).
  7. Wykorzystanie Informacji Zwrotnej w procesie negocjacji z dostawcą. Czyli „nie negocjuj” jako najpotężniejsza taktyka kupiecka.
  8. Negocjacje ramowej umowy zakupowej. Najważniejsze zapisy, które gwarantują respektowanie postanowień umowy.
  9. Jak w łatwy sposób negocjować kary umowne z dostawcą? Techniki negocjacji kar umownych.
  10. Gra symulacyjna

Moduł II

  1. Walidacja dostawcy i walidacja oferty – narzędzie walidacji dostawcy podczas procesu sourcingowego.
  2. Ocena możliwości dostawcy – kryteria możliwości produkcyjnych, technologii, kontroli jakości, bezpieczeństwa danych, możliwości logistycznych w tym magazynowania etc. Zgodnie z modelem VDA.
  3. Ocena finansowa dostawcy – wskaźnik z-score oraz ocena stabilności finansowej i wskaźników finansowych dostawcy.
  4. Ocena możliwości dostawcy w zakresie kontrybucji do wyników finansowych naszej firmy. Poziomy możliwej integracji w procesach kreacji nowego produktu, w procesach logistycznych w tym wykorzystanie EDI, VMI, CS
  5. Ocena możliwości dostawcy w zakresie realizacji planów oszczędnościowych, prowadzenia „cost road map” i planów rozwoju produktów.
  6. Przygotowanie do wizyty oceniającej oraz do audytu dostawcy – w jaki sposób przygotować narzędzia, komunikację i przeprowadzić audyt zgodnie z metodologią VDA.
  7. Model oceny wsparcia posprzedażowego i komunikacji z dostawcą.
  8. Ocena transparentności procesów produkcyjnych, logistycznych, komercyjnych po stronie dostawcy oraz możliwości udziału dostawcy w rozwoju produktów naszej firmy.
  9. Wykorzystanie modelu TCO w procesie negocjacji i wyboru dostawcy. Ocena całkowitego kosztu posiadania.

 

Korzyści dla uczestnika:
  • Poznanie narzędzi, które kupcy korporacyjni wykorzystują do przygotowywania się do negocjacji (Matryca Kraljic, Model Wiatraka, model 11CS, model CBD oraz TCO, analiza finansowa).
  • Poznanie taktyk kupieckich stosowanych na każdym etapie współpracy – podczas przetargu, negocjowania kar umownych, wywieranie wpływu na dostawcę.
  • Atrakcyjność oczami klienta i atrakcyjność oczami dostawcy (model wiatraka).
  • Bardzo szczegółowa analiza BATNA, z wykorzystaniem profesjonalnych narzędzi kupieckich.
  • Jak bronić cenę gdy dostawca chcę ją podnieść – techniki obrony ceny przez kupców.
  • Konflikt – naturalne zjawisko w biznesie – jak rozpoznać rodzaje konfliktu, jak radzić sobie z własną samooceną
  • Poznanie/ugruntowanie zasad negocjacji kupieckich – w odróżnieniu od taktyk negocjacyjnych stosowanych w zależności od potrzeby.
  • Techniki wywierania wpływu i perswazji w negocjacjach biznesowych
  • Zrozumienie negocjacji z punktu widzenia sprzedawcy/dostawcy oraz rozpoznawania blefu.
  • W trakcie szkolenia odbędzie się kilka gier zgodnie z przygotowanymi scenariuszami na bazie autentycznych sytuacji z „życia wziętych” podczas których uczestnicy będą na zmianę wcielać się w rolę kupującego i sprzedającego. Po każdej z sesji gier trener udzieli uczestnikom informacji zwrotnej i wskazówek dalszego postępowania.
  • Podczas szkolenia wspólnie z uczestnikami trenerzy poddają refleksji model budowania relacji biznesowych – win-win, czy modelu „wyciskania cytryn”
Profil uczestnika:

Kierownicy Kategorii, Kupcy, Kierownicy Działów, Dyrektorzy

Metody warsztatowe:

Szkolenie będzie miały charakter praktycznego warsztatu angażującego wszystkich uczestników. Kluczowa będzie analiza zachowania dostawców lub klientów, wyciąganie wniosków, zespołowe poszukiwania dobrych rozwiązań, zdobywanie praktycznej wiedzy i ćwiczenie umiejętności negocjacyjnych.

Materiały i ćwiczenia:

Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci plików PDF na które składają się slajdy zawierające zagadnienia teoretyczne, case studies i manual z opisem wykonywanych ćwiczeń

Czas trwania:

6 godzin (bloki – 45 minut + 15 minut przerwy)

Certyfikaty:

Uczestnicy otrzymają CERTYFIKATY potwierdzające udział w warsztatach

Liczba uczestników:

bez ograniczeń

 

Koszt uczestnictwa poza programem PROCON® Professionals – 800 PLN (netto/os.)
W przypadku pytań, prosimy o kontakt.

Atrakcyjne ceny TYLKO dla Członków PROCON® Professionals
Poznaj szczegóły

 

 

Data wydarzenia

Data: Listopad 24 @ 09:00 - 15:00
Czas: 09:00 - 15:00
Miejsce spotkania: Szkolenie Online
Adres: Online
Strona www: www.myprocon.pl
Organizator: PROCON®Professionals
Telefon: +48 517 870 451
E-mail: martyna.mucha@optibuy.com
WWW: https://myprocon.pl

Zarejestruj się

Resetuj hasło