Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Tantiemy

  /  Tantiemy (Strona 2)

Tantiemy

You are here:
< Back

Są to opłaty za wykorzystywanie aktywów, własności intelektualnej lub praw pobierane przez licencjodawcę od licencjobiorcy. Tantiemy mogą dotyczyć między innymi wykorzystania:

    • Praw autorskich (np.na przykład opłata pobierana przez artystów i twórców za wykorzystywanie ich utworów muzycznych)
    • Patentów,
    • Znaków handlowych,
    • Praw do badania i eksploatacji złóż surowców naturalnych (np. minerałów lub ropy).

Tantiemy mogą przybierać formę:

  • procentowego udziału w przychodach ze sprzedaży związanej z danym aktywem (np. procent przychodu ze sprzedaży płyty),
  • procentowego udziału w wartości wydobytych minerałów, ropy itp.
  • mogą być określone kwotowo (np. za jedną emisję utworu muzycznego).

Występują 3 ogólne modelowe metody naliczania tantiem:

  • metoda kosztowa
  • metoda przychodowa
  • metoda porównania do rynku

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło