Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Konsulting

  /  Konsulting (Strona 2)

Konsulting

You are here:
< Back

Z łaciny: consulo – sultum – naradzać się, konsultować. Zaczerpnięte wprost z j. angielskiego- consulting.

Najprościej rzecz ujmując oznacza udzielanie fachowych porad przez ekspertów w danej dziedzinie w kwestiach dotyczących prowadzenia firmy (najczęściej duże podmioty, międzynarodowe koncerny). Pod tym pojęciem znajdziemy szeroką gamę usług, np. budowanie, reorganizacja strategii firmy, zarządzanie finansowe, zarządzanie kapitałem ludzkim, projektowanie i wdrażanie rozwiązań informatycznych.

Podmioty świadczące usługi konsultingowe powinny być niezależne i obiektywne (do obowiązków zespołu konsultingowego należy jedynie zasugerowanie odpowiedniego rozwiązania) w stosunku do klienta. Przed rozpoczęciem współpracy z firmą doradczą należy podpisać klauzulę lojalnościową (NDA), które zabraniają udostępniania przez konsultanta/ zespół konsultantów żadnych informacji które dotyczyłyby klienta lub świadczonej na jego rzecz usługi. Wynika to z faktu, iż zarówno klienci jak i firmy konsultingowe skrupulatnie strzegą swoich tajemnic zawodowych.

Zakres usług wchodzących w doradztwo zakupowe to między innymi:

  • audyty zakupowe, które pozwalają ocenić efektywność dotychczasowych praktyk w firmie
  • sourcing mający na celu optymalizację kosztów
  • stworzenie lub reorganizację funkcji zakupowej
  • optymalizację procesów
  • określenie strategii zakupowych dopasowanych do specyfiki rynku
  • rekomendacja wdrożenia właściwych narzędzi IT wspomagających procesy zakupowe (e- procurement)

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło