Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

CBA (ang. cost-benefit analysis)

  /  CBA (ang. cost-benefit analysis) (Strona 2)

CBA (ang. cost-benefit analysis)

You are here:
  • KB Home
  • C
  • CBA (ang. cost-benefit analysis)
< Back

Analiza Kosztów i Korzyści to złożona metoda oceny efektywności inwestycji i projektów, gdzie pod uwagę bierzemy całość przewidywanych korzyści i kosztów (w tym elementy ilościowe i jakościowe), które pozwalają określić stopień efektywności inwestycji w złożonym otoczeniu.

W analizie kosztów i korzyści uwzględniane są również aspekty społeczne, kulturowe czy środowiskowe, które traktujemy jako koszty zewnętrzne. Analiza ta jest szczególnie przydatna w ocenie projektów, których realizacja związana jest z dużą liczbą korzyści i kosztów ponoszonych przez różne grupy interesariuszy, oraz w których głównym kryterium wyboru nie jest koniecznie maksymalizacja zysku finansowego. CBA ma charakter ilościowy, co oznacza konieczność sprowadzenia kategorii jakościowych do przeliczalnych wartości. Wszystkie korzyści i straty wyrażane są w jednostkach finansowych i z uwzględnieniem ich zmiany wartości w czasie (wartość bieżąca netto).

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło