Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

LST SAP
Image Alt

Przyszłość procesów zakupowych – optymalizacja i sieci zakupowe

Planując zakupy dla firmy, warto zadbać nie tylko o dobrej jakości produkty, ale także o zbudowanie trwałej relacji z solidnym kontrahentem. Pomóc w tym może odpowiednia organizacja procesu zakupowego – na przykład korzystanie z dostępnych sieci zakupowych, takich jak SAP Ariba Network. Przyjrzyjmy się bliżej temu rozwiązaniu i oferowanym przez Aribę możliwościom.

Jaką rolę mogą odgrywać systemy informatyczne?

Nie ulega wątpliwości, że żyjemy w coraz mocniej poddanym cyfryzacji świecie, a kolejne rozwiązania pojawiają się na każdym kroku. Godne uwagi są z pewnością systemy informatyczne, takie jak SAP Ariba Network, pozwalające na zarządzanie procesami zakupowymi w firmie w sposób całościowy – od momentu pojawienia się zapotrzebowania na usługę lub towar, aż po zapłatę za dostarczony obiekt zainteresowania.

Dzięki takiemu oprogramowaniu Twoja firma może o wiele wygodniej, szybciej i swobodniej zarządzać bazą dostawców oraz informacjami na ich temat – w tym warunkami umów, kontraktami czy też szczegółową historią współpracy. Wszystko dzięki temu, że poszczególni kontrahenci połączeni są za pomocą sieci zakupowej.

Co mogą usprawnić sieci zakupowe w najbliższej przyszłości?

Rozwiązania takie, jak SAP Ariba Network, pozwalają na osiągnięcie automatyzacji i standaryzacji procesów zakupowych w przedsiębiorstwie. W efekcie możliwe jest ograniczenie pracy administracyjnej nawet o 80%, co przekłada się na obniżenie kosztów funkcjonowania firmy. Dzięki temu, że poszczególni dostawcy dostarczają w SAP Ariba Network katalogi produktów do systemu, zyskujesz ponadto możliwość wyboru produktów, analizując ich dostępność i cenę, dzięki czemu można szybko i sprawnie złożyć zamówienie online. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest zintegrowane fakturowanie, łączące dokumenty z odpowiadającymi im zamówieniami, co ułatwia organizację pracy.

Łańcuch dostaw uzależniony od efektywnych zakupów

Warto mieć świadomość tego, że od efektywności przeprowadzonego przez nas procesu zakupowego zależy skuteczność całego łańcucha dostaw. Mądrze wybrany kontrahent, u którego z odpowiednim wyprzedzeniem złożymy zamówienie, stanowi pewną gwarancję tego, że zamówiony towar nie tylko dotrze na czas, ale również jego jakość nie będzie odbiegała od naszych oczekiwań. Im lepiej zaplanujemy i przeprowadzimy zakupy, tym większa szansa na to, że uda nam się połączyć ze sobą trzy najważniejsze określenia zakupionych produktów: będzie tanio, szybko i dobrze.

Warto mieć świadomość tego, że od efektywności przeprowadzonego przez nas procesu zakupowego zależy skuteczność całego łańcucha dostaw. Mądrze wybrany kontrahent, u którego z odpowiednim wyprzedzeniem złożymy zamówienie, stanowi pewną gwarancję tego, że zamówiony towar nie tylko dotrze na czas, ale również jego jakość nie będzie odbiegała od naszych oczekiwań. Im lepiej zaplanujemy i przeprowadzimy zakupy, tym większa szansa na to, że uda nam się połączyć ze sobą trzy najważniejsze określenia zakupionych produktów: będzie tanio, szybko i dobrze.

Planowanie zakupów nigdy nie było prostsze

Publikowane w SAP Ariba Network katalogi produktowe poszczególnych dostawców pozwalają na łatwy, a zarazem rzetelny wybór kontrahenta oraz odpowiednie planowanie zakupów, analizując ceny towarów lub usług, którymi jesteśmy zainteresowani. W efekcie – zamiast żmudnych poszukiwań idealnej oferty – wystarczy porównać dostępne w sieci zakupowej produkty, przeanalizować historię zamówień u poszczególnych kontrahentów i wybrać tego, który w największym stopniu odpowiada naszym oczekiwaniom.

Zarejestruj się

Resetuj hasło