Budowanie i zarządzanie strategią zakupową
Opis warsztatu w pigułce
Dział zakupów, aby stać się Partnerem Biznesowym powinien wykształcić wiedzę ekspercką, dzięki której będzie w stanie doradzać organizacji i chronić ją przed niekorzystnymi decyzjami. W tym celu niezbędna jest znajomość technik i myślenie strategiczne, których wykorzystywanie pozwoli zarządzić zakupami w sposób optymalny dla organizacji. Strategia zakupowa jest nie tylko ujęciem długoterminowym, określającym sposoby pozyskania, możliwe ryzyka i alternatywne rozwiązania dla danej kategorii; przede wszystkim jest doskonałym kanałem komunikacji z interesariuszami w firmie, pomagającym zarządzić ich oczekiwaniami, wspomóc proces podejmowania decyzji oraz budowanie wizerunku działu zakupów jako doradcy biznesu.Korzyści z udziału dla uczestnika
Dzięki udziałowi w warsztacie uczestnicy zapoznają się z kluczowymi elementami strategii zakupowej, przygotują własny model strategii zakupowej, który w prosty sposób będą mogli zaimplementować do swojej codziennej pracy. Zrozumieją również istotę zarządzania ryzykiem (jeden z aspektów strategii) i swoją rolę w tym procesie.
Stopień zaawansowania
średniozaawansowani / zaawansowani
Metody szkoleniowe
wykłady teoretyczne, dyskusje i warsztat moderowany, ćwiczenia grupowe.
Czas trwania
8h – w tym przerwy kawowe, lunch
Program warsztatów:
- Strategia zakupowa: czym jest i czemu służy?
- Narzędzia służące analizie rynku i kategorii (PESTLE, SWOT)
- Identyfikacja i zarządzanie ryzykiem. Katalog ryzyk.
- Wypracowanie modelu budowania strategii zakupowej
Prowadzący
-
Diana Najtkowska-SaprykTrener i Coach działu zakupów, ProcureMe
Trener, coach, wykładowca specjalizujący się w szkoleniach dla działu zakupów, z kompetencji miękkich i zakupowych. Właścicielka firmy oraz grup na Facebook, Linkedin ProcureMe promującej ludzki wymiar biznesu, dbałość o relacje z dostawcami i spojrzenie na rolę kupca jako ambasadora najlepszych, etycznych praktyk kupieckich o holistycznym podejściu do swojej roli. Były kupiec z ponad 13-letnim doświadczeniem pracy w międzynarodowych korporacjach tj. Samsung Electronics, Mars czy Arjohuntleigh w działach zakupów.