Category management
Opis warsztatu w pigułce
Warsztat pozwala zrozumieć początkującemu kupcowi na czym polega zarządzanie kategorią zakupową, jakie może przynieść efekty oraz jak podejmować działania kupieckie ze zrozumieniem ich sensu i mechanizmów.
Korzyści z udziału dla uczestnika
Rozwój umiejętności analizy wydatków, klasyfikowania kategorii zakupowych oraz zrozumienie konsekwencji tych działań w codziennej pracy. Zdobyta wiedza składa się na podniesienie efektywności zarządzania kategorią, umiejętność wyznaczania celów, wytyczenia drogi ich osiągnięcia oraz ewaluacji efektów tych działań.
Stopień zaawansowania
początkujący
Metody szkoleniowe
prezentacja, praca w grupach, ćwiczenia
Czas trwania
8h – w tym przerwy kawowe, lunch
Agenda:
- Kategorie zakupowe
- Zakupy operacyjne a strategiczne
- Klasyfikowanie kategorii zakupowych
- Jak zbudować kategorię zakupową
- Identyfikacja wydatków, na których powinien skupić się kupiec
- Sposób pracy w poszczególnych grupach kategorii zakupowych
Prowadzący
-
Tomasz PiasecznyManager, OptiBuy
Manager zakupów doświadczony w pracy z dostawcami i klientami w Polsce oraz środowisku międzynarodowym. Prowadzi projekty związane z optymalizacją kosztów oraz outsourcingiem procesów zakupowych. Zarządza zespołem, który realizuje około 200 postępowań zakupowych rocznie. Jego mocne strony to zarządzanie interesariuszami, analiza ekonomiczna w zakupach, negocjacje oraz doskonalenie procesów zakupowych.