Proces zakupowy krok po kroku
Opis warsztatu w pigułce
Warsztaty dotyczące postępowania zakupowego: kupiec w procesie zakupowym, plan działania w przetargach, analiza interesariuszy, harmonogram i forma zapytania, dokumenty zapytania ofertowego, porównywanie ofert i interakcje z dostawcami oraz rola spotkań w XXI w.
Korzyści z udziału dla uczestnika
Warsztat pozwala zrozumieć rolę kupca i planować działania w przetargach. Uczestnicy rozwijają umiejętności analizy interesariuszy, przygotowania dokumentów zapytania ofertowego oraz porównywania ofert i prowadzenia negocjacji. Zdobytą wiedzę można efektywnie wykorzystać do lepszego funkcjonowania w biznesowym środowisku, wspierając sukces organizacji na dynamicznym rynku.
Stopień zaawansowania
początkujący
Metody szkoleniowe
wykłady teoretyczne, dyskusje i warsztat moderowany, ćwiczenia grupowe.
Czas trwania
8h – w tym przerwy kawowe, lunch
Program warsztatów:
1. Kim jest kupiec w postępowaniu zakupowym 2. Plan działania, a skala postępowania przetargowego 3. Analiza interesariuszy a. Kim jest interesariusz (wewnętrzny, zewnętrzny) i dlaczego warto o nim myśleć? b. Wywiady z interesariuszami c. Metody analizy interesariuszy 4. Określenie harmonogramu i forma zapytania 5. Dokumenty zapytania ofertowego a. Dane i wiedza o przedmiocie przetargu– specyfikacje techniczne i funkcjonalne, historyczne dane zakupowe b. Lista zweryfikowanych oferentów c. Formularz zapytania ofertowego i jego kluczowe elementy d. List przewodni 6. Porównywanie ofert i interakcje z dostawcami a. Spotkanie wyjaśniające zawartość ofert b. Spotkania negocjacyjne – tury – Matryca Kraljica – BATNA – TCO – Informacja zwrotna – Negocjacje umowy zakupowej 7. Czy spotkania są nam w ogóle potrzebne w XXI w. ? 8. Wykorzystanie AI w codziennej pracy kupca
Prowadzący
-
Tomasz PiasecznyManager, OptiBuy
Manager zakupów doświadczony w pracy z dostawcami i klientami w Polsce oraz środowisku międzynarodowym. Prowadzi projekty związane z optymalizacją kosztów oraz outsourcingiem procesów zakupowych. Zarządza zespołem, który realizuje około 200 postępowań zakupowych rocznie. Jego mocne strony to zarządzanie interesariuszami, analiza ekonomiczna w zakupach, negocjacje oraz doskonalenie procesów zakupowych.