marzec 2023
ESG dla Kupca
1490PLNE- Środowiskowe, S- Społeczne, G- Ład Korporacyjny aspekty prowadzenia biznesu to ostatnio gorący temat. Ciągle słyszymy o nowych regulacjach prawnych nakładających na firmy obowiązki raportowania zrównoważonego rozwoju: CSRD, Taksonomia, SFRD, dyrektywa o należytej staranności. Nowe regulacje wprowadza nie tylko Unia Europejska, pojawiają się na wszystkich kontynentach.
Klienci, konsumenci i inwestorzy coraz częściej zadają firmom pytania:
Jak powstają ich produkty, jaki mają skład?
Skąd pochodzą surowce?
Jak firmy troszczą się o środowiskowe, społeczne i etyczne aspekty prowadzenia biznesu? W jaki sposób robią to ich dostawcy?
Firmy, żeby sprostać oczekiwaniom ustawodawców i interesariuszy tworzą strategie ESG.
Zapraszam na spotkanie, w trakcie którego dowiesz się, jaki wpływ mają nowe przepisy na obowiązki firm i co z nich wynika dla Działu Zakupów.
Część roboczą naszego spotkania poświęcimy jak przygotować się do nowych warunków, by ESG było nie tylko dodatkowym obowiązkiem, ale by wzmacniało pozycję Kupca i Działu Zakupów w firmie.
kwiecień 2023
Każda firma chce być innowacyjna, a jej konkurencyjność na rynku realnie wpływa na kondycję finansową. Każda firma zakłada, że jest skupiona na kliencie i jego satysfakcji, ale czy rzeczywiście tak jest? Warsztat ma za zadanie wyposażyć użytkowników w założenia metodyki Design Thinking, by wspólnie z grupą warsztatową wypracować proces zarządzania innowacją, nad którym będą mogli prowadzić dalsze prace w miejscu pracy.
ESG dla Kupca
1490PLNE- Środowiskowe, S- Społeczne, G- Ład Korporacyjny aspekty prowadzenia biznesu to ostatnio gorący temat. Ciągle słyszymy o nowych regulacjach prawnych nakładających na firmy obowiązki raportowania zrównoważonego rozwoju: CSRD, Taksonomia, SFRD, dyrektywa o należytej staranności. Nowe regulacje wprowadza nie tylko Unia Europejska, pojawiają się na wszystkich kontynentach.
Klienci, konsumenci i inwestorzy coraz częściej zadają firmom pytania:
Jak powstają ich produkty, jaki mają skład?
Skąd pochodzą surowce?
Jak firmy troszczą się o środowiskowe, społeczne i etyczne aspekty prowadzenia biznesu? W jaki sposób robią to ich dostawcy?
Firmy, żeby sprostać oczekiwaniom ustawodawców i interesariuszy tworzą strategie ESG.
Zapraszam na spotkanie, w trakcie którego dowiesz się, jaki wpływ mają nowe przepisy na obowiązki firm i co z nich wynika dla Działu Zakupów.
Część roboczą naszego spotkania poświęcimy jak przygotować się do nowych warunków, by ESG było nie tylko dodatkowym obowiązkiem, ale by wzmacniało pozycję Kupca i Działu Zakupów w firmie.
maj 2023
Category management
1490PLNJaką wartość dla Twojej firmy generuje kategorią którą zarządzasz? Jaki masz pomysł na swoją kategorie? Dla kogo pracujesz? Kto pierwszy zorientuje się, jeśli odejdziesz z firmy? W jaki sposób mierzysz wartość jaką realizujesz dla firmy? Dowiedz się jak efektywnie zarządzać kategorią zakupową i jak chwalić się swoimi działaniami.
Proces zakupowy krok po kroku
1290PLNTrener: Tomasz Piaseczny Manager, OptiBuy Manager zakupów doświadczony w pracy z dostawcami i klientami w Polsce oraz środowisku międzynarodowym. Prowadzi projekty związane z optymalizacją kosztów oraz outsourcingiem procesów zakupowych. Zarządza zespołem, który realizuje około 200 postępowań zakupowych rocznie. Jego mocne strony to zarządzanie interesariuszami, analiza ekonomiczna w zakupach, negocjacje oraz doskonalenie procesów zakupowych.początkujący Kupcywykład interaktywny, dyskusje, zajęcia w grupachstacjonarnie, 7 godzin (w tym przerwy kawowe i lunch)10-12Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci plików PDF na które składają się slajdy zawierające zagadnienia teoretyczne, case studies i manual z opisem wykonywanych ćwiczeń Atrakcyjne ceny dla Członków PROCON® Professionals Poznaj szczegóły Program warsztatów: 1. Kim jest kupiec w postępowaniu zakupowym 2. Plan działania, a skala postępowania przetargowego 3. Analiza interesariuszy a. Kim jest interesariusz (wewnętrzny, zewnętrzny) i dlaczego warto o nim myśleć? b. Wywiady z interesariuszami c. Metody analizy interesariuszy 4. Określenie harmonogramu i forma zapytania 5. Dokumenty zapytania ofertowego a. Dane i wiedza o przedmiocie przetargu– specyfikacje techniczne i funkcjonalne, historyczne dane zakupowe b. Lista zweryfikowanych oferentów c. Formularz zapytania ofertowego i jego kluczowe elementy d. List przewodni 6. Porównywanie ofert i interakcje z dostawcami a. Spotkanie wyjaśniające zawartość ofert b. Spotkania negocjacyjne - tury - Matryca Kraljica - BATNA - TCO…
Dział zakupów, aby stać się Partnerem Biznesowym, powinien wykształcić wiedzę ekspercką, dzięki której będzie w stanie doradzać organizacji i chronić ją przed niekorzystnymi decyzjami. Uczestnicy zapoznają się z kluczowymi elementami oraz przygotują własny model strategii zakupowej, który w prosty sposób będą mogli zaimplementować w swojej codziennej pracy.
Jaką wartość dla Twojej firmy generuje kategorią którą zarządzasz? Jaki masz pomysł na swoją kategorie? Dla kogo pracujesz? Kto pierwszy zorientuje się, jeśli odejdziesz z firmy? W jaki sposób mierzysz wartość jaką realizujesz dla firmy? Dowiedz się jak efektywnie zarządzać kategorią zakupową i jak chwalić się swoimi działaniami.
czerwiec 2023
Kwalifikacja i Ocena dostawców – Krok po kroku – od właściwego wyszukania do końcowej oceny potencjalnych dostawców. Jak wyszukać najlepszych dostawców? Jak wybrać najlepszych dostawców do współpracy w kategorii direct? Podczas szkolenie przedstawimy metody wyszukiwania dostawców, tworzenia baz dostawców oraz ich optymalizacji. Celem szkolenie jest poznanie metod oceny i kwalifikacji dostawców w kategorii direct. Konstrukcja arkuszy oceny dostawców oraz najważniejszej dokumentacji zakupowej, która pomoże nam w lepszej kwalifikacji kontrahentów. Krok po kroku – od wyszukania do końcowej oceny potencjalnych dostawców.
Dział zakupów, aby stać się Partnerem Biznesowym, powinien wykształcić wiedzę ekspercką, dzięki której będzie w stanie doradzać organizacji i chronić ją przed niekorzystnymi decyzjami. Uczestnicy zapoznają się z kluczowymi elementami oraz przygotują własny model strategii zakupowej, który w prosty sposób będą mogli zaimplementować w swojej codziennej pracy.
wrzesień 2023
Celem warsztatu jest kompleksowe przygotowanie uczestników do tworzenia strategii zakupowej w swoich organizacjach.
Ocena obecnej strategii / stanu kategorii – określeniu punktu wyjścia do przygotowania strategii
Badanie potrzeb partnerów biznesowych wewnątrz naszej organizacji .
Badanie rynku dostawców – w ramach tego etapu przygotujemy i przedstawimy optymalne podejście pozwalające na wybór najlepszych dostawców w kontekście potrzeb biznesowych
Analiza i wybór wariantów strategii.
Plan działania, mierzalne cele i kamienie milowe.
Budowanie operacyjnych scenariuszy działań mających na celu skuteczne wdrożenie zbudowanej przez nas strategii.