Category management
Opis warsztatu w pigułce
Zarządzanie Kategorią Zakupową
Korzyści z udziału dla uczestnika
Dzięki uczestnictwu w warsztacie uczestnicy poszerzą swoją wiedzę na temat zarządzania kategorią produktową.
Stopień zaawansowania
początkujący
Metody szkoleniowe
wykłady teoretyczne, dyskusje i warsztat moderowany, ćwiczenia grupowe.
Czas trwania
8h – w tym przerwy kawowe, lunch
Zarządzanie Kategorią Zakupową
Część I Moduł 1 – Wartość Dodana realizowana w ramach kategorii zakupowej
- Jaką wartość realizujesz w swojej firmie? Jaka jest rola działu zakupów oraz Twojej kategorii zakupowej w organizacji?
- Dla kogo pracujesz? Mapowanie interesariuszy.
- Z jakimi problemami, wyzwaniami mierzy się nasz biznes? Rozpoznanie potrzeb biznesu
- W jaki sposób Twoja kategoria zakupowa kontrybuuje do rozwiązywania tych problemów i wyników firmy?
- Stworzenie planu zarządzania kategorią zakupową i komunikacji z interesariuszami – Governance Model
Moduł 2 – Procedura liczenia oszczędności
- Jak rozliczać wartość dodaną kategorii zakupowej i działu zakupów?
- Pieć dźwigni oszczędnościowych – prezentacja i omówienie. Jak policzyć ROI z działu zakupów?
- Jakie wskaźniki wartości dodanej mierzyć? Przykłady i zastosowania KPI zakupowych dla kategorii zakupowej
- Jak rozliczać oszczędności, a jak wartość dodaną w zakupach?
- Komunikacja z zarządem i interesariuszami dotycząca rozliczania oszczędności, ale również unikania kosztów („cost-avoidance”), płynności finansowej, inżynierii wartości, pracochłonności procesów etc… czyli w jaki sposób podpisać porozumienie z zarządem dotyczące rozliczania oszczędności? Jakich informacji potrzebują i jak zbudować komunikację z głównymi interesariuszami, w celu ustalenia spójnej procedury i zrozumienia jak liczyć oszczędności?
Moduł 3 – Plan projektów oszczędnościowych
- Przygotowanie programu oszczędnościowego – budowa „pipeline” projektów oszczędnościowych, podział ról i obowiązków w realizacji projektów
- Przygotowanie narzędzi i metodologii prac w realizacji i monitoringu projektów oszczędnościowych
- Projekt sourcingowy – jak zaplanować szczegółowy proces przetargowy, elementy procesu, instrukcja działania dla zespołu przetargowego oraz interesariuszy.
- Inżynieria wartości – projekty Value Engineering jako jedna z głównych dźwigni oszczędnościowych (dla zakupów direct organizacja warsztatów IGW, dla zakupów indirect IGW podczas sourcingu). W jaki sposób przygotować pipeline oraz warsztaty generujące pomysły oszczędnościowe
- Poprawa płynności finansowej firmy – projekty Cashflow, CS, VMI, Billing Schedule, ROA, outsourcing strategiczny
Atrakcyjne ceny TYLKO dla Członków PROCON® Professionals Poznaj szczegóły
Prowadzący
-
Jacek JarmuszczakPraktyk zakupowy, Negocjator, Category Manager
Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach. Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie.