- To event minęło.
Zarządzanie Zakupami: rozwój działu zakupów – szkolenie dla Kierowników Zakupów
Jacek Jarmuszczak, Ekspert zakupowy i Negocjator, Category Manager
Wiceprezes NextBuy, ekspert w dziedzinie „szczupłych” systemów logistycznych, e-systemów zarządzania logistyką, w tym przetargów elektronicznych i e-Aukcji. Posiada doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania „szczupłych” modeli zarządzania kosztami (VMI, CS, KANBAN, TCO) oraz narzędzi elektronicznych wspierających logistykę̨ (ERP, EDI, Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych).
Narzędzie online:
Zoom
Profil uczestnika:
Kierownicy zarządzający zespołami zakupowymi
Metody warsztatowe:
Szkolenie będzie miały charakter praktycznego warsztatu angażującego wszystkich uczestników. Kluczowa będzie analiza zachowania dostawców lub klientów, wyciąganie wniosków, zespołowe poszukiwania dobrych rozwiązań, zdobywanie praktycznej wiedzy i ćwiczenie umiejętności negocjacyjnych.
Podczas gier szkoleniowych, zgodnie z przygotowanymi scenariuszami na bazie autentycznych sytuacji z „życia wziętych”, uczestnicy będą na zmianę wcielać się w rolę kupującego i sprzedającego. Po każdej z sesji gier trener udzieli uczestnikom informacji zwrotnej i wskazówek dalszego postępowania.
Materiały i ćwiczenia:
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci plików PDF na które składają się slajdy zawierające zagadnienia teoretyczne, case studies i manual z opisem wykonywanych ćwiczeń
Czas trwania:
7 godzin (bloki – 45 minut + 15 minut przerwy)
Certyfikaty:
Uczestnicy otrzymają CERTYFIKATY potwierdzające udział w warsztatach
Liczba uczestników:
12
Koszt uczestnictwa poza programem PROCON® Professionals – 550 PLN (netto/os./część)
W przypadku pytań, prosimy o kontakt.
Wstęp
Głównym celem szkolenia jest odpowiedź na pytanie : jaką wartość firmie ma przynieść mój dział zakupów? Jaki pomysł mam ja – szef działu zakupów – na mój dział i wartość jaką generował będzie w firmie? To wbrew pozorom pytania na które odpowiedź wcale nie jest łatwa. W trakcie szkolenia przejdziemy przez szereg analiz i narzędzi dzięki którym wyłoni się obraz tego Co? Dla kogo? I w jaki sposób będziemy realizować.
Szkolenie jednodniowe realizowane online, przeznaczone dla Szefów Działów Zakupów (Sprzedaży i/lub Zakupów). Wszystkie omawiane tematy oparte są na przykładach z życia wziętych. Szkolenie realizowane jest w formie warsztatowej – 70% ćwiczenia przygotowane na podstawie autentycznych sytuacji biznesowych.
Podczas szkolenia omówimy, zobrazujemy na przykładach i przećwiczymy:
- Rola działu zakupów w firmie. Wprowadzenie do finansów przedsiębiorstw Kluczowe obszary współpracy z dostawcami.
- Zrozumieć najważniejszego partnera czyli Zarząd – podstawy finansów dla Działu Zakupów. W jaki sposób zwiększamy konkurencyjność przedsiębiorstwa:
- Podstawowe pojęcia finansowe i terminy (bilans, cash flow, P&L)
- Próg rentowności – ujęcie kontrolingowe (EVA, NOPAT, WACC)
- Wartość dodana działu zakupów – ROA
- Ocena opłacalności (NPV, TCO)
- Klasyfikacja kosztów (koszty stałe, zmienne, koszt standardowyCele i rozwój kupców (personelu)
- Cele i rozwój kupców (personelu)
- Jakie wskaźniki efektywności działu zakupów oraz kupców
- Jak rozliczać oszczędności?
- Oszczędności, czyli zmniejszenie wydatków oraz unikanie kosztów czyli niedopuszczanie do niepotrzebnych wydatków (cost savings and cost avoidance)
- Weryfikacja pracy podległego personelu
- Delegowanie pracy podległemu zespołowi
- Delegowanie pracy kupcom oraz dostawcom
- Rozwój kompetencji kupców, coaching zespołu.
- Narzędzia planowania szefa działu zakupów
- Narzędzie rejestracji projektów oszczędnościowych
- Harmonogram realizacji prac i projektów oszczędnościowych
- Narzędzie mapowania klientów wewnętrznych
- Szablon zapytania ofertowego
- Budowa szczegółowego modelu TCO (ang. Total Cost of Ownership) w negocjacjach handlowych z dostawcami lub klientami
Poznaj szczegóły