Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Zarządzanie kategorią zakupową (Category Management) II część

  /  
Ładowanie Wydarzenia
  • To event minęło.
13 gru

Zarządzanie kategorią zakupową (Category Management) II część

13 grudnia 2021 @ 09:00 - 17:00
550PLN

Uwaga: termin może ulec zmianie

Trener: Jacek Jarmuszczak Praktyk zakupowy, Negocjator, Category Manager

Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach. Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie.

Jaką wartość dla Twojej firmy generuje kategorią którą zarządzasz? Jaki masz pomysł na swoją kategorie? Dla kogo pracujesz? Kto pierwszy zorientuje się, jeśli odejdziesz z firmy? W jaki sposób mierzysz wartość jaką realizujesz dla firmy?

To tylko kilka pytań na które odpowiedzi szuka manager kategorii. W trakcie szkolenia odpowiemy na te oraz inne pytania typowo biznesowe.

Kategoria zakupowa to mała acz niezależna jednostka biznesowa. Zadaniem managera kategorii jest rozumienie wyzwań naszego biznesu oraz wychodzenie z inicjatywą zmian / usprawnień – pro-aktywność.

  • Czas trwania

    7 godzin (w tym przerwy)

Koszt uczestnictwa poza programem PROCON® Professionals – 550 PLN (netto/os.) W przypadku pytań, prosimy o kontakt.

Moduł 1 – Organizacja pracy
  1. Zarządzanie kategorią – tworzenie strategii dla kategorii zakupowej. Plan i zakres prac związanych z rozwojem kategorii zakupowej.
  2. Podział na kategorie. Analiza wydatków – narzędzia analizy, kategoryzacja, wydatków, dostawców
Moduł 2 – Strategiczne zarządzanie dostawcami
  1. Zarządzanie dostawcami – plan rozwoju bazy dostawców – narzędzia oceny dostawców dla tworzenia długofalowego planu rozwoju.
  2. Kategoryzacja dostawców – strategiczni, komercyjni, wąskie gardła
  3. Ocena ryzyka współpracy z dostawcami oraz ocena atrakcyjności klienta oczami dostawców
  4. Strategiczne zarządzanie dostawcami – rozwój alternatyw, konsolidacja
  5. Model zarządzania dostawcami tzw. grupy C.
  6. Komunikacja z interesariuszami dotycząca zarządzania bazą dostawców
  7. Podział ról w zarządzaniu dostawcami – manager kategorii vs zakupy lokalne lub interesariusz
Moduł 3 – Analiza ryzyka i plan ciągłości biznesu w kontekście zarządzania dostawcami
  1. Analiza ryzyka – rok 2020 bardziej nić kiedykolwiek nauczył że konieczne jest tworzenie planów kontynuacji biznesu (contingency plan). Narzędzia analizy ryzyka i tworzenia planu ciągłości biznesu.
  2. Analiza rynku, trendów rynkowych, poszukiwanie innowacji, wartości dodanej z dostawców – narzędzia elektroniczne badania rynku, raporty rynkowe
Moduł 4 – Analiza kosztowa
  1. Zasady tworzenia modelu TCO – szablon modelu TCO dla zakupów direct oraz indirect. Na przykładzie Business case.
  2. Analiza modelu ShouldCost Model oraz TCO na wybranych przykładach
  3. Wykorzystanie modelu TCO w procesie negocjacji i wyboru dostawcy
Podsumowanie – szablon strategii dla kategorii zakupowej
  1. Szablon w ppt oraz excel dokumentu „Strategia dla kategorii zakupowej”
  2. Omówienie i przykłady uzupełnienia jak powinna wyglądać strategia dla kategorii zakupowej
Atrakcyjne ceny TYLKO dla Członków PROCON® Professionals Poznaj szczegóły

Data wydarzenia

Data: 13 grudnia 2021 @ 09:00 - 17:00
Czas: 09:00 - 17:00
Miejsce spotkania: Szawa Conference Warszawa
Adres: Oxygen Park, Jutrzenki 137 Budynek
Strona www: myprocon.pl
Organizator: PROCON®Professionals
Telefon: +48 664 324 043
E-mail: agata.magdziarek@optibuy.com
WWW: https://myprocon.pl

Zarejestruj się

Resetuj hasło