- To event minęło.
ONLINE: Strategie generowania oszczędności w zakupach biznesowych
Trener: Jacek Jarmuszczak Praktyk zakupowy i negocjator, category manager
Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach. Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie.
Wstęp: Oszczędności i skalowalność kosztów w czasie kryzysu
Czas wszelkich kryzysów to zawsze sprawdzian dla tych którzy faktycznie dodają wartość – jaką wartość dla biznesu przyniesie twój Dział Zakupów? Dla znalezienia odpowiedzi na to pytanie kluczowe jest najpierw zrozumieć z jakimi problemami mierzy się cała twoja firma? Jakie potrzeby, problemy doświadczają biznesu dla którego pracujesz? Od lat powtarzam, że dział zakupów powinien zarządzać kosztami w sposób umożliwiający ich skalowalnie – teraz to ważniejsze niż kiedykolwiek. Omówimy podstawowe kroki przygotowania konkretnego planu działania na kolejne 3 do 6 miesięcy.
Czas trwania
online, 6 godzin (w tym przerwy)
Podczas szkolenia omówimy, zobrazujemy na przykładach i przećwiczymy:
- Gdzie szukać oszczędności ?
- Pięć dźwigni oszczędnościowych –
- Tworzenie planu oszczędnościowego w oparciu o dźwignie
- Narzędzie mierzenia realizacji projektów oszczędnościowych
- Wykorzystanie zasobów dostawców do generowania pomysłów oszczędnościowych
- Współpraca z pozostałymi działami firmy w celu generowania i realizacji projektów oszczędnościowych – tworzenie modelu ciągłej optymalizacji kosztów
- Jak rozliczać oszczędności w firmie?
- Czym jest i jak liczyć oszczędności w zakupach – reguły liczenia oszczędności
- Tworzenie procedury rozliczania oszczędności
- Narzędzie monitorowania i raportowania oszczędności
- Rola działu zakupów w okresach kryzysowych – dodajesz wartość albo znikaj!
- Skalowalność biznesu i skalowalność kosztów – jak dostosować poziom kosztów do skali biznesu?
- Ryzyka braku dostaw a koszty?
- Braki w realizacji dostaw (shortage) a oszczędności – czyli wartość z realizacji sprzedaży firmy – jak ustawić priorytety?
- Zarządzanie zapasami, koszty magazynowania, koszty logistyczne – jak ustawić i optymalizować poziom zapasów w celu poprawy płynności finansowej i redukcji kosztów
- W czasach kryzysu chroń płynność finansową – jakie działania przyczyniają się do zwiększenia płynności finansowej?
- Bliska współpraca z innymi działami firmy – wskaźniki rotacji zobowiązań, należności, zapasów, faktoring.