- To event minęło.
ONLINE: Strategiczne zarządzanie zakupami. Narzędzia i techniki eksperta ds. zakupów – część II
Trener: Diana Najtkowska-Sapryk Trener i Coach działu zakupów, ProcureMe
Trener, coach, wykładowca specjalizujący się w szkoleniach dla działu zakupów, z kompetencji miękkich i zakupowych. Właścicielka firmy oraz grup na Facebook, Linkedin ProcureMe promującej ludzki wymiar biznesu, dbałość o relacje z dostawcami i spojrzenie na rolę kupca jako ambasadora najlepszych, etycznych praktyk kupieckich o holistycznym podejściu do swojej roli. Były kupiec z ponad 13letnim doświadczeniem pracy w międzynarodowych korporacjach tj. Samsung Electronics, Mars czy Arjohuntleigh w działach zakupów.
Opis warsztatu w pigułce
Udział w drugiej części warsztatu „Strategiczne zarządzanie zakupami” pozwala poznać analizy niezbędne dla strategicznego zarządzania zakupami. Wraz ze zmianami, do których nieustannie dochodzi w obecnych czasach, na znaczeniu zyskuje dział zakupów. To, jaką funkcję on pełni w organizacji zależy od jego dojrzałości, a przede wszystkim świadomości roli kupców oraz wartości, jaką przynosi zespół firmie. Wśród trendów dla świata zakupów na najbliższą dekadę stawia się wzmacnianie interakcji pomiędzy działami w firmie, relacji z dostawcami oraz kreowanie wizerunku działu zakupów, jako Partnera Strategicznego dla biznesu. Dział zakupów, aby stać się Partnerem Biznesowym powinien wykształcić wiedzę ekspercką, dzięki której będzie w stanie doradzać organizacji i chronić ją przed niekorzystnymi decyzjami. W tym celu niezbędna jest znajomość technik, których wykorzystywanie pozwoli budować ekspertyzę wśród pracowników działu zakupów, wpływając tym samym na wizerunek wśród pracowników firmy.
Profil uczestnika
warsztat skierowany jest do pracowników działu zakupów (specjalistów, kupców) oraz osób dopiero rozpoczynających pracę w ramach zakupów, którym zależy na znajomości technik i narzędzi codziennej pracy kupców, zrozumieniu istoty roli działu zakupów i tego, jak ta rola ewoluowała przez lata i jak powinna się kształtować, by uchodzić za funkcję strategiczną w organizacji.
Stopień zaawansowania
średniozaawansowani / zaawansowani
Metody szkoleniowe
wykłady teoretyczne, dyskusje moderowane ćwiczenia grupowe.
Czas trwania
8 h – 16 h – w tym przerwy kawowe, lunch
Korzyści z udziału dla uczestnika
Dzięki udziałowi w warsztacie uczestnicy poznają praktyczne rozwiązania, które znacznie podniosą jakość ich pracy w roli kupców bądź przygotują ich na pełnienie tejże funkcji w firmie, zrozumieją istotę wspierania biznesu, jako klucz do budowania pozycji zakupów jako Partnera Strategicznego w firmie.
Uwaga! Jest to drugi z cyklu dwóch warsztatów.
Warunkiem koniecznym udziału w II części warsztatu „Strategiczne zarządzanie zakupami” jest udział w I części – SZCZEGÓŁY CZ. I
Program warsztatów:
- Techniki i narzędzia zakupowe np.: RFx, KRAJLIC, ANALIZA ABC/XYZ.
- Rodzaje umów współpracy z kontrahentami np.: NDA, SLA, umowy ramowe.
- Zarządzanie oczekiwaniami interesariuszy (identyfikacja, określenie wpływu).
- Efektywna komunikacja z biznesem i dokumenty zakupowe wspierające komunikację np.: strategia zakupowa/polityka i procedura zakupowa