- To event minęło.
Budowanie i zarządzanie strategią zakupową
Trener: Diana Najtkowska-Sapryk Trener i Coach działu zakupów, ProcureMe
Trener, coach, wykładowca specjalizujący się w szkoleniach dla działu zakupów, z kompetencji miękkich i zakupowych. Właścicielka firmy oraz grup na Facebook, Linkedin ProcureMe promującej ludzki wymiar biznesu, dbałość o relacje z dostawcami i spojrzenie na rolę kupca jako ambasadora najlepszych, etycznych praktyk kupieckich o holistycznym podejściu do swojej roli. Były kupiec z ponad 13letnim doświadczeniem pracy w międzynarodowych korporacjach tj. Samsung Electronics, Mars czy Arjohuntleigh w działach zakupów.
Opis warsztatu w pigułce
Dział zakupów, aby stać się Partnerem Biznesowym powinien wykształcić wiedzę ekspercką, dzięki której będzie w stanie doradzać organizacji i chronić ją przed niekorzystnymi decyzjami. W tym celu niezbędna jest znajomość technik i myślenie strategiczne, których wykorzystywanie pozwoli zarządzić zakupami w sposób optymalny dla organizacji. Strategia zakupowa jest nie tylko ujęciem długoterminowym, określającym sposoby pozyskania, możliwe ryzyka i alternatywne rozwiązania dla danej kategorii; przede wszystkim jest doskonałym kanałem komunikacji z interesariuszami w firmie, pomagającym zarządzić ich oczekiwaniami, wspomóc proces podejmowania decyzji oraz budowanie wizerunku działu zakupów jako doradcy biznesu.
Profil uczestnika
warsztat skierowany jest do pracowników działu zakupów (specjalistów, kupców, managerów), którym zależy na podniesieniu poziomu dojrzałości funkcji zakupowej i dostarczeniu firmie wartości poprzez strategiczne zarządzanie wydatkami
Stopień zaawansowania
średniozaawansowani / zaawansowani
Metody szkoleniowe
wykłady teoretyczne, dyskusje i warsztat moderowany, ćwiczenia grupowe.
Czas trwania
8h – w tym przerwy kawowe, lunch
Korzyści z udziału dla uczestnika
Dzięki udziałowi w warsztacie uczestnicy zapoznają się z kluczowymi elementami strategii zakupowej, przygotują własny model strategii zakupowej, który w prosty sposób będą mogli zaimplementować do swojej codziennej pracy. Zrozumieją również istotę zarządzania ryzykiem (jeden z aspektów strategii) i swoją rolę w tym procesie.
Program warsztatów:
-
- Strategia zakupowa: czym jest i czemu służy?
- Narzędzia służące analizie rynku i kategorii (PESTLE, SWOT)
- Identyfikacja i zarządzanie ryzykiem. Katalog ryzyk.
- Wypracowanie modelu budowania strategii zakupowej