- To event minęło.
ONLINE: Asertywność jako klucz do sukcesu w kontaktach z dostawcami
Trener: Diana Najtkowska-Sapryk Trener i Coach działu zakupów, ProcureMe
Trener, coach, wykładowca specjalizujący się w szkoleniach dla działu zakupów, z kompetencji miękkich i zakupowych. Właścicielka firmy oraz grup na Facebook, Linkedin ProcureMe promującej ludzki wymiar biznesu, dbałość o relacje z dostawcami i spojrzenie na rolę kupca jako ambasadora najlepszych, etycznych praktyk kupieckich o holistycznym podejściu do swojej roli. Były kupiec z ponad 13letnim doświadczeniem pracy w międzynarodowych korporacjach tj. Samsung Electronics, Mars czy Arjohuntleigh w działach zakupów.
Opis warsztatu w pigułce
Warsztat pomagający wypracować asertywną postawę względem kontrahentów biznesowych, dzięki której łatwiej o współpracę wg preferowanych przez dział zakupów warunków. Podkreśla istotę roli kupca w relacji z dostawcą, jego postawy oraz oczekiwań dostawców, którym należy sprostać. Odpowiednie wykorzystanie asertywnej postawy gwarantuje sukces i długotrwałe relacje biznesowe.
Profil uczestnika
warsztat skierowany jest do wszystkich pracowników działu zakupów (specjalistów, kupców, kierowników czy managerów działu zakupów), którzy czują dyskomfort w związku z asertywnym wyrażaniem swojego zdania; dla których nakreślenie granic i ram współpracy z dostawcami stanowi nie lada wyzwanie, bądź czują, że robią to bardzo jednostronnie, przez co relacje biznesowe wystawiane są na mocną próbę.
Stopień zaawansowania
średniozaawansowani/ zaawansowani
Metody szkoleniowe
wykłady teoretyczne poświęcone postawie asertywnej, dyskusje moderowane, ćwiczenia grupowe, indywidualne i w parach.
Czas trwania
8h – w tym przerwy kawowe, lunch
Korzyści z udziału dla uczestnika
Dzięki uczestnictwu w warsztacie uczestnicy poszerzą swoją perspektywę w zakresie postawy asertywnej względem dostawców, uświadomią sobie istotę kontraktu, egzekwowania zasad współpracy z kontrahentami biznesowymi, będą w stanie w praktyce działać asertywnie, rozumiejąc płynące z tego korzyści. Wzbogacą swój warsztat kupiecki w umiejętność stawiania granic i ich egzekucji w ramach współpracy biznesowej.
Program warsztatów:
- O asertywności słów kilka
- Czym (nie) jest asertywność?
- Kiedy asertywność jest istotna?
- Komunikat asertywny – asertywne TAK, asertywne NIE
- Błędy popełniane podczas tworzenia komunikatu
- Asertywność w praktyce
- Wypracowanie drogowskazu asertywności w kontaktach z dostawcami
- Rola kryteriów współpracy z kontrahentami.
- Kontrakt
- Czym jest i jak wspiera asertywność w biznesie?
- Wypracowanie własnego kontraktu pracy z dostawcami
- Istota standardu pracy w firmie.